Vandaag leerden wij de tafel van 2! Amai, we ontdekten dat de antwoorden hetzelfde zijn als bij het trapje van 2. Hoera! Dat kennen we al. Het is nu wel belangrijk dat we er ook de passende oefeningen bij leren. Dus niet: 0, 2, 4, 6, ... Maar wel: 0 x 2 = 0 , 1 x 2 = 2 , 2 x 2 = 4 , 3 x 2 = 6 , ... We maakten heel veel groepjes van 2. Veel voorwerpen komen per 2 voor: de banden van een fiets, de oren van een konijn, de vleugels van een vogel, ... Na overleg en stemming kozen we voor de wasknijper als beeld van de tafel van 2. Elke wasknijper heeft 2 beentjes. De kastanjes van de tafel van 1 zijn verhuisd naar ons prikbord en hun plaats boven het bord is ingenomen door de wasknijpers.
Om de tafel van 2 vlot te kunnen opzeggen, moet er geoefend worden. Niet alleen in de klas, maar ook thuis. Dit kan met de hulp van het tafelboekje. Beter elke dag 5 minuutjes, dan 1 keer per week een uur.
Halflang
Geen opmerkingen:
Een reactie posten