We hadden deze week herhaling: eens kijken wat we al geleerd hadden en wat we nog onthouden hebben. De trapjes op en af tot 10. De cijfers schrijven en aan het getalbeeld koppelen. Sommen met + en - al dan niet met de eierdoos. En tenslotte die ambetante sommen ( volgens Judiet), nl. de lange sommen (2+4+1=.). Ik wilde ook graag eens zien hoe iedereen dit individueel deed en zonder hulp van mij. De blaadjes bekijk ik op het gemak in de vakantie en die zitten dus niet in het eerste.
Ook voor de letters was het herhaalweek. Hoeveel kennen we er al? Dat is voor iedereen verschillend maar iedereen kent al minstens 11 letters. Dus... we zijn op de goede weg.
Na de vakantie zijn er dan ook evaluatiegesprekjes en daar kunnen jullie dan je naam invullen wanneer je op gesprek wil komen. De lijsten zullen uithangen in de bureau.
Er werd ook nieuw materiaal aangekocht voor het 1ste en het 2de. Voor het eerste waren het letterdozen en magnetische letters. Deze hebben we gesorteerd in de bijhorende dozen of op ons whitebord geplaatst volgens soort.
We maakten ook een placemat met de gezien letters. Leg de placemat op jou plaats waar je eet. Elke keer voor je gaat eten lees je eerst je letters en dan mag je eten. Smakelijk!
In de map zit weer het leesboekje (van enkelen kreeg ik het nog niet terug, dus veronderstel ik dat het nog thuis ligt). Graag oefenen de blaadjes met a en aa, o en oo, i en ie, e en ee. Liever regelmatig vijf minuutjes dan een half uur aan een stuk. Vergeet niet: al smedende wordt men smid! De andere leesblaadjes zitten nog in de map om te variƫren. Er zit ook een nieuw in om samen met mama of papa te lezen. De vette zinnetjes voor mama of papa, de lichte voor het 1ste.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten