woensdag 23 maart 2011

Nieuws uit het tweede

De tafel van
Vorige week leerden we de tafel van de spin. We oefenden er deze week op verder. We stelden vast dat het één van de moeilijkere tafels is. Mag ik vragen om ook thuis elke dag eventjes tijd te nemen om te oefenen.

Dubbelzetter, halflang of niets?
We speelden een spelletje. Ik zei woorden. De kinderen luisterden en dachten na. Was het een woord met halflang, dan gingen ze zitten op hun stoel. Was het een woord met dubbelzetter, dan zaten ze op hun knieën op hun stoel. Was het een woord waar niets gebeurde, dan stonden ze recht op hun stoel. Ja, ja, sport en spelling op hetzelfde moment!


Begrijpend lezen
We deden een oefening om na te gaan of iedereen ook begrijpt wat hij/zij leest. Niet alleen het technisch lezen is van belang!

Stap 12
We zijn aangekomen bij stap 12 van de bewerkingen tot 100. Om deze soort oefeningen te kunnen oplossen, hebben we alle vorige stappen nodig. We schrijven deze oefeningen in het begin lang uit. Zo dus:

45 + 37 = 45 + 30 + 7
              = 75 + 7
              = 82

Geen opmerkingen:

Een reactie posten